maanantai 30. heinäkuuta 2012

Materialistisen elämäni tietoinen muuttaminen, alkaa NYT

Olen tullut elämässäni eräänlaiseen rieteykseen, ja olen päättänyt ottaa askeleen, joka muuttaa tapaani olla ja elää. Muutos ei tule olemaan helppo, mutta opettelen pikku askelin. Tavoitteena materialistisen elämäni ja shoppailun kääntäminen onneksi, jonka saavuttaa vain ilman rahaa, ja vain sydämellä. 



Olen monta vuotta elänyt yli varojeni, hankkinut lapselleni aivan liikaa tavaraa ja vaatetta, säilönyt näitä käyttämättöminä kaapeissa, kun niille ei oikeasti ole edes tarvetta. 

Olen kova ostelemaan lahjoja , vaikka minulla ei ole varaa ostaa niitä, mutta olen kuvitellut tuovani niillä toisille hyvää mieltä. Olen ymmärtänyt viimein, että en voi ostaa läheisilleni asioita ilahduttaakseni heitä,  vaan asioiden täytyy tulla ja näkyä vain sydämessä, voidakseen tuottaa aitoa ja arvokkainta iloa. 

Tykkään kaunniista asioista. Lasten vaatteista, leluista, kirjoista, astioista . Siksi muutos ei ole helppo. Voisin kävellä kaupoilla tuntikausia, vain katselemassa ja ihastelemassa, mutta koskaan en palaa kotiin tyhjin käsin. Se ei voi olla oikein. 



Minulla on kaikki. Kaikki , mitä tarvitsen . Minulla on koti, työ ja läheisiä. minä olen terve, samoin lapseni. Miksi yritän ostaa onnea kaupoista ?

Nyt opettelen elämään niin, että ajattelen aina ensin " Mä haluun, mutta mä en tarvitse " . Ja joskus, vuosien kuluttua, kun olen maksanut kaikki turhuuksien turhuuteni, niin laitan pienen rahan sinne, missä sitä todella tarvitaan. Ja varmasti osun rahallani suoraan sydämeen, enkä vain raapaise onnen pintaa ja jatka ajattelematonta shoppailuani. 


Kun minun tekee mieli ostaa lapselleni se yhdeksäs samankokoinen huppari tai kuudennet kengät, palautan mieleeni tämän kuvan :





 Mä haluan. Mutta mä en tarvitse.
 

2 kommenttia:

  1. Hyvä Susa! Kunnioitettavaa ja varmasti tekee hyvää monella tavalla!
    Tsemppiä!!!
    Yritän räpistellä perässä ja ottaa mallia, kun onnistut saavuttamaan tasapainon!

    VastaaPoista
  2. Ai, muuten, kokeileppa päivittää tuo Pientä kivaa blogi poistamalla ja uudelleen lisäämällä se. Jostain syystä nimittäin mun postaukset on alkaneet päivittyä Pientä kivaa bloginkin kirjoituksiksi, mutta ilmeisesti ongelma poistuu pienellä omatoimisella päivityksellä... Omituinen ongelma kaiken kaikkiaan...

    VastaaPoista